Saturday 13 November 2010

Magda Gerber - jak i dlaczego

Jak na początek przystało to jest taki wpis-wyjaśnienie. Co i dlaczego.
Sześć miesięcy temu na świat przyszedł nowy człowiek - nasz syn. Zanim się pojawił nasze długie rozmowy wypełnione były dyskusjami na temat tego, jak powinno wyglądać nasze rodzicielstwo. Mniej więcej wtedy ktoś gdzieś wspomniał o RIE i Magdzie Gerber. Poszperaliśmy, odrobiliśmy zadanie i dość szybko przekonaliśmy się, że do wdrażania w życie tej filozofii i tego podejścia będziemy dążyć w naszej drodze przez wychowanie dzieci. Potem urodził się nasz syn. Pytania i wątpliwości sięgnęły sufitu. Czas jaki spędziłam poszukując odpowiedzi na pytania powinnam była przespać, albo przynajmniej spędzić na odpoczynku. Internet jest wspaniałym źródłem informacji i ogromnym morzem, które na chwilę pochłonęło nie tylko mój czas, ale także pewność, że wiem co robię i wiarę w to, że jestem dobrą mamą. Sześć miesięcy po urodzeniu naszego syna wracam do korzeni - po miesiącach poszukiwań nadal (albo raczej znów) wierzę, że Emmi Pikler i Magda Gerber mają rację.

Zaczęłam ten blog z dwóch powodów: po pierwsze w natłoku informacji na temat co robić, czego nie robić a o czym nawet nie myśleć w wychowaniu dzieci, rodzice zainteresowani filozofią promowaną przez Emmi Pikler i Magdę Gerber niewielki mają wybór. Po polsku chyba, o ile mi wiadmo, właściwie żaden (choć jeśli ktoś wie o jakichś tłumaczeniahc, materiałach itp. chętnie się dowiem). Mam nadzieję, że ten blog może być namiastką informacji na ten temat przez pryzmat naszych własnych codziennych doświadczeń. Angielska wersja mojego blogu tutaj: www.everymomentisright.blogspot.com

No i po drugie - mam nadzieję, że pisanie o takim podejściu do relacji rodzice-dziecko sprawi, że na codzień będę pamiętać o tym, co ważne.

Dla tych zainteresowanych filozofią RIE polecam:

http://rie.org/
http://www.educarer.org/
http://www.janetlansbury.com/ 

1 comment:

  1. Nie znam filozofii, która promuje Magda Gerber więc będę tu zagłądać, by ją poznać.

    ReplyDelete